Представник підземки сказав, що з вересня 2022 року впродовж року тривають підготовчі роботи.
“На будівельному майданчику 213біс (технічний номер) ведуться підготовчі роботи з перебазування машин та механізмів з подальшим виконанням налагоджувальних робіт для продовження виконання будівництва двоярусних тунелів”, – пише УП з посиланням на запит до КП «Київський метрополітен».
Наприкінці 2022 року також відбувся тендер на коригування проекту будівництва дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар. Його виграло ТОВ «КБ «Теплоенергоавтоматика». За 69 млн 430 ти грн організація має виконати роботи до 30 грудня 2023 року.
У лютому 2023 року керівник «Київського метрополітену» Віктор Брагінський повідомляв, що дещо завадили продовженню робіт відключення світла в осінньо-зимовий період. Проте вже тоді звітував – хоч повільно, але будівництво просувається:
«Генпідрядник все ж таки відновив будівельні роботи… Один тунель між ними (станціями метро Мостицька та Сирець) довжиною 1249 метрів уже збудовано, тепер потрібно побудувати другий. Як і раніше, його будуватиме прохідницький щит Галина», – повідомив Брагінський.
Про наміри міста добудувати метро у 2024 року заявляв навесні і міський голова Віталій Кличко. В ефірі телеканалу «Київ» він повідомив, що від наміру будувати метро (попри судові позови та конфлікти з будівельником) місто не відмовлялося.
«Зараз будівництво набирає обертів… цього року, думаю ні, але в наступному у наших планах метро на Виноградар відкрити», – сказав у квітні 2023 року Кличко.
Серед причин, які не дозволили активніше та раніше розпочати роботи, мер послався на події воєнного часу.
«Я хочу вибачитися перед киянами за те, що у минулому році ми не змогли це зробити – з початком військовий дій ми зупинили будівництво… з об’єктивної ситуації: з міста Києва виїхала велика частина наших мешканців, велика частина представників підприємств, які були долучені до робіт виїхали за кордон, частина з них пішла в лави ЗСУ», – повідомив Кличко.
Де саме проводяться роботи та чому їх не видно киянам, які курсують масивом Виноградар, у липні 2023 року розповідав керівник «Київського метрополітену» Віктор Брагінський. Він сказав, що роботи проводяться на відкритих котлованах та мають активізуватися у вересні – коли буде готова оновлена проектна документація.
«Ми повинні до кінця 2024 року побудувати дві станції метро – «Мостицька» і «Проспект Правди» («Варшавська» – прим.). І у першому кварталі 2025 року зробили пусконалагоджувальні роботи. Треба розуміти, що під час повітряної тривоги будівельники йдуть в укриття. І це теж впливає на терміни будівництва», – пояснив керівник «Київського метрополітену».
Повідомлялося, що станом на червень 2023 року виконано значний обсяг основних будівельно-монтажних робіт по станціях «Мостицька» та «Варшавська», зокрема облаштування огороджуючих конструкцій методом «стіна в ґрунті», кріплення котловану металоконструкціями, розробки та вивезення ґрунту тощо.
Також готовий тунель від станції «Сирець» до станції «Мостицька» довжиною майже 1250 метрів, завершено будівництво основних конструкцій вентиляційного вузла, виконано комплекс робіт з демонтажу тунелепрохідницького механізованого комплексу.
Проект продовження гілки передбачає будівництво 4 станцій метрополітену: «Мостицька», «Варшавська», «Виноградар» та «Вулиця Маршала Гречка» (у майбутньому буде перейменована). Принаймні перші дві за планом мають відкрити у 2024 році.
Чому жителі району не помічають активізації робіт, Віталій Кличко в липні 2023 року казав так:
“Роботи йдуть. Їх не видно, вони йдуть під землею. Щодня спілкуюся з керівником метрополітену Віктором Брагінським, який мені доповідав, що все рухається.
Раніше «ВК» розповідав, що Київрада врізала бюджетні витрати на будівництво гілки метро на Виноградар.
Заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури Віталій Осьмак повідомляв, що підряднику, який зобов’язався побудувати лінію метро на Виноградар у 2022 році, кошти з міського бюджету не надавалися.
Навесні 2023 року до Господарського суду міста Києва спрямовано позов Київської міської прокуратури. Від комерційної установи, яка займалась будівництвом метро на Виноградар вимагали сплатити до місцевого бюджету і понад 79 млн грн.