Як відбувається будівництво метро в умовах війни, як виглядатимуть нові станції київської підземки та коли чекати обіцяні станції киянам розповіли Суспільному в КП “Київський метрополітен”.
Нині триває будівництво “зеленої” гілки метро від станції “Сирець” на житловий масив Виноградар з електродепо. Це є перший етап продовження будівництва Сирецько-Печерської лінії.
Виконано значний обсяг основних будівельно-монтажних робіт по станціях “Мостицька” та “Варшавська”, зокрема, з облаштування огороджуючих конструкцій методом “стіна в ґрунті”, кріплення котловану металоконструкціями, розробки та вивезення ґрунту та інші.
Вже готовий тунель від станції “Сирець” до станції “Мостицька” довжиною 1249,2 метрів, завершено будівництво основних конструкцій вентиляційного вузла, виконано комплекс робіт з демонтажу тунелепрохідницького механізованого комплексу “Herrenknecht”.
Першу чергу будівництва планували виконати за 36 місяців (тобто до кінця 2019-го). Разом із новою ділянкою метро в Подільському районі планують створити електродепо.
Роботи з будівництва ділянки проводяться у досить щільній міській забудові та безпосередній близькості до громадських і житлових будівель. Це одні з головних складностей у побудові метро у район Виноградаря.
Як раніше зазначав директор КП “Київський метрополітен” Віктор Брагінський, на темпи будівництва впливає війна, адже бригади будівельників і всі, хто залучений до забудови, під час повітряної тривоги повинні бути у безпеці. Крім того, нестабільне електропостачання уповільнює робочий процес.
Як виглядатимуть майбутні станції “зеленої” гілки
Загалом на Сирецько-Печерської лінії метрополітену передбачені ще 4 нові станції метрополітену: “Мостицька”, “Варшавська” (“Проспект Правди”), “Виноградар” та “Вулиця Маршала Гречка”. Спочатку метрополітен отримає перші дві станції, а потім інші.
Станцію “Мостицька” планують розташувати неподалік від кінцевої зупинки тролейбуса №5. На даху вестибюля хочуть облаштувати газон.
Сама станція буде із зеленими колійними стінами та гранітною підлогою. У проєкті передбачені шумопоглинальні екрани, які сховають під панелями з перфорованого фіброцементу. Глибина станції буде 17 метрів.
Затвердженням назв діючих станцій та тих, що проєктуються чи будуються, займається Київська міська рада під час пленарних засідань. Як стало відомо із проєкту рішення міськради від 24 січня 2023 року, станцію “Проспект Правди” перейменували на “Варшавська”.
“За умови прийняття рішення без змін, станцію буде введено в експлуатацію з назвою”, — розповіли в КП “Київський метрополітен”.
Станція “Виноградар” розміститься неподалік радгоспу “Пуща Водиця”. Як розповідав раніше головний архітектор “Київметробуд” Ярослав Левандовський виданню “Київ Вечірній”, на стелі станції хочуть встановити 90 темно-фіолетових світильників, які будуть асоціюватися з виноградом.
“Сам простір станції, щоб його розширити візуально, запропонували облаштувати без традиційно виділеної шляхової стіни. Все склепіння буде єдиною конструкцією з білих великогабаритних панелей”, — розповів архітектор.
Кінцевою станцією “зеленої” гілки планується створити — “Маршала Гречка”, на честь радянського маршала Андрія Гречка, який похований на Червоній площі в Москві.
Вона буде мати класичний павільйон входу з ескалаторами. Сама ж станція буде завглибшки до 5 метрів. Шляхову стіну хочуть прикрасити нішами, де розміщені вертикальні світильники.
Стеля над коліями, яка також з функцією шумопоглинання, матиме рельєф, заглиблення і візуально відокремлена синім кольором від стелі платформи.
Скільки коштує будівництво
Як стало відомо, з експертного звіту щодо розгляду проектної документації, затвердженого ДП “Укрдержбудекспертиза”, загальна вартість будівництва метро на Виноградар станом на 1 березня 2017, становить понад 11 млрд 186 млн гривень.
Коли відкриють метро на Виноградар
Мер Києва Віталій Кличко в ефірі телеканалу “Київ” вибачився за затримки у будівництві метро на Виноградар та заявив, що відкриття планується у 2024 році.
“Велика частина працівників й підприємств які були залучені до робіт виїхало за кордон, третина пішла в лави ЗСУ. В цьому році ми зараз відновили будівництво знову, від питання будівництва метро ми не відмовляємося. Будівництво набирає обертів для того, щоб на наступний рік метро на Виноградар відкрити”, — заявив Кличко.