Якщо ви застрягли у ліфті через екстрене вимкнення світла: головні поради

Джерело:  vechirniy.kyiv.ua  /  07:54, 4 Листопада 2022

Кияни стали частіше «застрягати» у ліфтах через нестабільну подачу електрики

Через аварійні та стабілізаційні відключення електропостачання у Києві побільшало викликів на деблокування дверей ліфтової кабіни.

Після масштабних обстрілів столиці та Київської області, коли було вражено об’єкти критичної інфраструктури, енергетики попередили, що крім погодинних відключень, будуть і аварійні. Вони можуть відбуватись без попередження. А світло буде відсутнє більш ніж чотири години.

Зникнення електропостачання вплинуло на все в побуті.

У КМДА повідомляють, що через аварійні та стабілізаційні відключення електрики у Києві збільшилась кількість викликів на деблокування дверей ліфтової кабіни.

Кияни, для тих, хто «застряг» почали залишати пакунки чи коробки безпеки: в них залишають воду, ліки, вологі серветки чи павер-банки для сусідів, яких відключення заскочили у кабіні й вони змушені очікувати на майстра, який відкриє двері.

Ось один з твітів, де мешканка багатоповерхівки демонструє «рятівний ящик»:

У ньому прості речі, які можуть знадобитись людині у замкненому просторі до приїзду допомоги.

Ящик у одному зі столичних лфітів. Фото: твіттер

А в Департаменті муніципальної безпеки нагадують правила, яких слід дотримуватися, якщо «застрягли» у ліфті:

Перше і дуже важливо — треба заспокоїтись. Усвідомити, що нічого страшного не сталося і для паніки немає приводу

Друге — не натискати на всі кнопки поспіль, не стрибати в ліфті та не намагайтеся відчинити двері кабіни самостійно.

Третє правило — треба скористатись кнопкою виклику диспетчера або номером телефону аварійно-ліфтової служби. Повідомте про проблему, що виникла, та назвіть адресу, де ви знаходитесь.

Варто звернути увагу на оголошення, які є у ліфтових кабінах або ж у під’їзді з номером телефону гарячої лінії компанії, яка обслуговує ліфт.

Сфотографуйте його заздалегідь або запишіть. Якщо такої інформації немає, зверніться до керуючої компанії, ОСББ чи ЖЕКу, що обслуговує ваш будинок, з проханням, щоб розмістили контактні телефони аварійно-ліфтової служби, за якими громадяни можуть сповістити її про зупинку ліфтової кабіни.

Якщо диспетчер чи аварійно-ліфтова служба не відповідають або не мають можливості приїхати, зателефонуйте до служби «101».

Пакунок з корвалментом, водою та сухарями у одному зі столичних ліфтів. Фото: твіттер

Інформація надійде оперативним черговим аварійно-рятувальних бригад вашого району та міста загалом, тож на допомогу приїдуть рятувальники, не залучені в ліквідації інших надзвичайних ситуацій.

На випадок, якщо у вас при собі немає телефону або відсутній мобільний зв’язок, покличте на допомогу мешканців будинку, які живуть поруч. Голосно погукайте сусідів, як йтимуть повз, та попросіть, щоб викликали відповідну службу.

У очікуванні аварійної служби вам може стати жарко у замкненому просторі кабіни.

Тож розстебніть або зніміть верхній одяг. Якщо є вода — пийте її помірно. Якщо вам не стало краще — покладіть речі на підлогу, присядьте та витягніть ноги.

Коли приїде аварійна бригада — чітко виконуйте всі її інструкції.

У Департаменті муніципальної безпеки закликають за можливості відмовитися від користування ліфтами, поки ситуація з електроенергією не стабілізується.

Вгору