“Це можливо у разі тимчасової відсутності споживача та інших осіб у житловому приміщенні або на іншому об’єкті нерухомого майна. Факт непроживання можна підтвердити довідкою, виданою на підставі акта, підписаного не менш як трьома сусідами”, – пояснюють юристи.
Також можна надати документ, що свідчить про перебування у іншому населеному пункті чи закордоном. Вказана причина відсутності може бути різною – у зв’язку з безпековою ситуацією в країні, роботою, лікуванням, навчанням, тривалим відрядженням тощо.
Нажаль, є споживачі, які вже хотіли зробити перерахунок, і не змогли його отримати або отримали частково – бо комунальники їм відмовили. Як, наприклад, Ірина, яка намагалася повідомити про своє перебування закордоном: вона просила звільнити її від оплати за утримання будинку, користування домофоном, та постачання послуг, на які немає лічильника:
“Прикладала копію закордонного паспорта. Тільки вивезення сміття перестали нараховувати. Утримання будинку відмовились навідріз, про домофон – сказали, що маю прийти до них особисто, опалення оплачувала”, – розповіла Ірина.
Такі випадки є порушенням прав споживачів, зазначають юристи та радять посилатися до Закону України “Про житлово-комунальні послуги” та вимагати своїх передбачених документом прав. Про них мона прочитати в п. 6 ч. 1 ст. 7 вказаного закону.