Вечірня година пік в метро Києва. Після стресового насиченого дня нарешті дорога додому. Думки вже летять до зручного диванчика, запашної вечері… А тут він! І холоне кров від передчуття удару міцним металевим коліном. Турнікети в київському метро. Таке враження, що у них своє життя. Нудне, жорстоке, повне розчарувань. І тому вони доволі часто “зганяють злість” на пасажирах метрополітену, незважаючи на те, як було сплачено за проїзд: карткою Kyiv Smart Card, жетоном і чи було сплачено взагалі.
Нарешті прийшов край фобіям та синцям від турнікетів! Київський метрополітен змінює старі турнікети зразка 1970 року на “добрі” сучасні моделі.
Нові турнікети в метро Києва: які і звідки
Нові турнікети було замовлено владою Києва у компанії Riko (Словенія). За типом нові моделі належать до турнікетів-триподів та оснащені трьома штангами, які обертаються навколо перпендикулярної осі самого турнікета. Основна частина моделі — масивний високий блок. У метрополітені говорять, що така конструкція виконує ще й антивандальну функцію: через подібний турнікет майже неможливо перескочити, як роблять це зараз “зайці”-неплатники.
Подібні моделі, але українського виробництва, було встановлено ще на початку 2019 року на станції метро Льва Толстого.
Е-квиток Kyiv Smart Card і не тільки
“Добрі” турнікети прийматимуть оплату у будь-який спосіб. Це має на меті спростити користування київським метро для усіх груп населення та повністю відмовитись від жетонів.
Для сплати за проїзд підійдуть :
- е-квиток Kyiv Smart Card
- банківська карта
- телефон з NFC-модулем
- Карта киянина
- разовий квиток з QR-кодом
Де шукати нові турнікети?
З 52 станцій метро Києва, у 2020 нові турнікети буде встановлено на 15 з них (всього 173 турнікети):
- “Либідська”
- “Площа Льва Толстого”
- “Контрактова площа”
- “Тараса Шевченка”
- “Почайна”
- “Оболонь”
- “Героїв Дніпра”
- “Кловська”
- “Палац спорту”
- “Дружби народів”
- “Видубичі”
- “Славутич”
- “Осокорки”
- “Позняки”
- “Харківська”
На порозі змін: великі плани КМДА та метрополітену
14 нових станцій метро. Згідно з новим Генпланом Києва, планується відкриття 14 нових станцій метро та прокладення 16, 4 км лінії. Окрім продовження існуючих гілок, у планах влади відкрити ще одну, четверту, гілку київського метрополітену. За прогнозами, для цього знадобиться 7 років, але процес почнеться вже у 2020.
Довгоочікуваний Wi-Fi. Після невдалого запуску у 2016, КМДА обіцяє вже у квітні наявність Wi-Fi-доступу на 12 станціях київського метро. Перший, пілотний комплект забезпечуватиме «вай-фаєм» 12 станцій, 7 перегонів та 33 поїзди.
“Прозорий офіс поліції”. Виходячи з позитивних результатів (зменшення кількості правопорушень) роботи пілотного об’єкту на “Лук’янівці”, прийнято рішення розвивати програму надалі.
Нагадаємо, у 2019 році було відкрито “Прозорий офіс поліції в метро” на станції “Лук’янівська”. Це прозора скляна будівля для правоохоронців. Офіс оснащено моніторами камер спостереження, всією необхідною технікою для роботи та дефібрилятором для надання невідкладної допомоги пасажирам.
Е-квиток на повну. Повний запуск системи «Е-квиток» було анонсовано на 1 квітня 2020. Саме з цього дня можна буде безперешкодно сплачувати за проїзд у Києві за допомогою єдиної Kyiv Smart Card.
Транспортна інфраструктура Києва напряму впливає на рейтинг комфортності міста. Сучасне метро з широкою розгалуженістю здатне підвищити статус міста та зробити Київ зручним і приємним як для жителів, так і для гостей міста.