Війна в Україні точиться не лише на полі бою, а й в інформаційному просторі. Рф робить все можливе, щоб вплинути на думку суспільства й призвести до розколу всередині держави.
Так, нещодавно російські пропагандисти провели чергову інформаційну операцію проти України під назвою «Ухилянт». Останнім часом у ТікТок та інших соцмережах один за одним з’являються ролики, на яких нібито українські чоловіки знімають себе на відео за кордоном на відпочинку та називають себе «ухилянтами», пише ГУР МО України.
Подібний контент швидко набирає перегляди та коментарі аудиторії - схвальні та критичні, але дискусії під цими відео тільки просувають їх у тренди.
Для подібного контенту одночасно були створені «народні» пісні, у текстах яких завжди простежується основний меседж - вихваляння «ухилянтів».
Синхронність появи численних пісень та відео, що «героїзують» чоловіків, які відмовляються стати на захист власної країни, анонімність їхніх авторів та просування цього контенту організованими групами ботів свідчить про цілеспрямовану ворожу пропагандистську кампанію.
«Вказана ІПСО — класична технологія розколу суспільства, коли з одного боку є «оборонці», а є «ухилянти». Мета таких дій ворога — зірвати мобілізацію, збільшити напругу в суспільстві через внутрішнє протистояння, — пише ГУР.
Крім того, російська пропаганда намагається підірвати авторитет ЗСУ та спровокувати розбрат в українському суспільстві, роз'єднати й озлобити його, пише Центр протидії дезінформації.
«Зрежисувавши „дві реальності“ українців, автори відео навмисно використали маніпуляції, щоб привернути увагу та спровокувати конфлікт. Російські пропагандисти ігнорують той факт, що українці йдуть на військову службу не заради „важкого люксу“, а для захисту своєї країни та її майбутнього», — додає ЦПД.
Українців закликають критично ставитися до інформації, яка надходить з анонімних джерел, не піддавайтеся ворожим маніпуляціям та пам’ятати, що можливістю жити й зокрема споживати різноманітний контент у соцмережах ми завдячуємо лише оборонцям України.