Показали план реконструкції Верхнього і Нижнього Валів: як зміниться Поділ у Києві

Джерело:  shotam.info  /  14:17, 4 Грудня 2019

Що пропонують?

Команда архітекторів і дизайнерів “Агенти змін” представила проєкт реконструкції Верхнього і Нижнього Валів у Подільському районі Києва.

Основна мета проєкту – зосередити увагу на переміщенні людей, велосипедистів і громадського транспорту, повідомляють “Агенти змін” на сторінці у Facebook.

Які є проблеми?

Як розповідають “Агенти змін”, нині на Верхньому та Нижньому Валах купа проблем з мобільністю: запарковані тротуари, підземні переходи, відсутня велодоріжка, автівки в постійних заторах, разом з якими стоїть громадський транспорт. Місто збирається виправити ці проблеми під час реконструкції, яку обговорюють уже кілька років. Однак змінювати вулицю треба не лише для вирішення проблем з мобільністю, але й з урахуванням решти недоліків.

“На Валах варто розширити публічний простір, бо зараз тротуари не відповідають кількості пішоходів та активності в перших поверхах. По вузьких тротуарах складно ходити, адже доводиться постійно оминати хаотичну торгівлю та літні майданчики. До того ж уздовдж тротуарів практично відсутні дерева, тому в спеку там досить некомфортно”, – вважають архітектори.

Що пропонують?

Проєкт реконструкції Валів повинен виправити проблеми з мобільністю, розширити громадський простір та створити сталу систему водовідведення і очищення. Лише тоді вулиця відповідатиме сучасним вимогам до розвитку сталих та людиноцентричних міст.

Нові Вали повинні вирішити проблеми з мобільністю. Зосередитись треба, насамперед, на переміщенні людей, а не автівок, та віддати пріоритет пішоходам, велосипедистам і громадському транспорту. 

“Ми зробили Верхній Вал пішохідним і перенесли на нього трамвай. Таким чином, трамвай рухатиметься окремо від автомобільного транспорту та не стоятиме регулярно разом з ним в корках. Вздовж трамвайних колій розташували двосторонню велодоріжку. Дві смуги транспорту перенесли на Нижній Вал, спростивши всі перехрестя та кількість конфліктів автівок з пішоходами”, – додають архітектори.

Остаточно рішення з реорганізації руху треба ухвалювати після комплексного перегляду схеми мобільності на Подолі з урахуванням змін, які на неї чекають у майбутньому: будівництво розв’язки на Валах, зміна схеми руху через перекриття Контрактової площі, впровадження Концепції інтегрованого розвитку Подільського району.

“Ми пропонуємо розширити бульвар та об’єднати його з тротуаром Верхнього Валу. Так ми отримаємо єдину пішохідну зону, через яку іноді проїжджатимуть трамваї та велосипедисти. Перед першими активним поверхами з’явиться достатньо простору, щоб розмістити літні майданчики, а пішоходи зможуть без перетину автомобільних смуг пройти до бульвару”, – розповідають “Агенти змін”.

Одночасно пропонують створити чотири нові площі вздовж Верхнього Валу. Дві з них — Кожум’яцька та Житньоторзька — існували сотню років тому назад як місця для торгівлі. На перетині з Костянтинівською влаштуємо площу, що дасть зручний пішохідний зв’язок між виходом зі станції метро та зупинками трамваю і автобусів, а також планують розширити спортивну площу на перетині з Межигірською вулицею.

Вгору