Багато українців, які надають перевагу подорожам на потязі, часто не знають усіх привілеїв, на які вони можуть розраховувати, маючи залізничний квиток.
Про те, на які послуги може розраховувати пасажир, купуючи квиток на потяг "Укрзалізниці", розповідає "Апостроф" з посиланням на "Дорожній адвокат".
За що не потрібно платити, маючи залізничний квиток:
Туалети. У вагоні поїзда, на залізничних вокзалах та станціях шляхів поїзда туалети безкоштовні при пред'явленні квитка. У разі відмови можна написати скаргу. Якщо у туалеті поїзда закінчився туалетний папір чи мило, пасажири мають право взяти у провідника нові предмети гігієни.
Вода. У поїзді безкоштовно можна попросити окріп у провідника, а також склянку та ложку. Сюди не входить самі чай чи кава, а також цукор.
Прості медикаменти. Провідник має аптечку, якою, у разі потреби, можуть користуватися пасажири. А також пасажири можуть скористатися спеціальним холодильником усередині вагона, якщо необхідно перевезти ліки при низьких температурах.
Ремені безпеки. Для тих, хто боїться їздити на верхній полиці, передбачено спеціальні ремені безпеки.
Також, пасажир має право:
- вимагати переведення у вагон з робочим кондиціонером, якщо в наданому купе він не працює. Це можливо зробити, попередивши провідника, але тільки за наявності вільних місць;
- безкоштовно поміняти квиток на більш ранній чи пізній. Якщо людина змінює квиток на поїзд вищої категорії, то потрібно буде доплатити, а якщо нижчої – навпаки, отримати в касі різницю;
- безкоштовно повернутись на свою станцію, якщо випадково її проїхали. Для цього потрібно підійти до начальника поїзда зі своїм квитком. Він складе акт про продовження дії проїзного документа, і пасажир зможе повернутися безкоштовно до кінцевого пункту призначення, зазначеного у квитку;
- перервати поїздку терміном до 10 днів. Наприклад, один раз зійти з поїзда, а потім (протягом 10 днів) продовжити подорож безкоштовно. Для цього потрібно протягом години на станції, де пасажир зупинив свою поїздку, пред'явити свій квиток черговому по вокзалу або начальнику станції. Він повинен поставити на квитку позначку "Зупинка з продовженням терміну дії квитка", після чого можна продовжити подорож пізніше, замінивши свій квиток на новий у касі;
- скористатися послугами страхової компанії, які вже входять у вартість кожного квитка, тому у разі фізичних травм під час поїздки кожен пасажир може отримати компенсацію.
Крім того, у вартість квитка закладено послуги прибирання. Тому можна розраховувати на допомогу провідника у складанні постільної білизни після користування.