Як повідомляє “Київводоканал, пошкодження дюкерів виникають через те, що у стічних водах наявна велика кількість піску та інших забруднень, які при транспортуванні стічних вод досить швидко руйнують трубопроводи саме в нижній частині.
На сьогодні вже виконано:
- Влаштування берегоукріплення на лівому березі р. Дніпро;
- Вертикальне планування на лівому березі р. Дніпро;
- Монтаж тимчасових мереж з водопостачання (В1, В2, В3) та каналізації (К1) на правому березі р. Дніпро;
- Монтаж тимчасової мережі з водопостачання (В2) на лівому березі р. Дніпро;
- Змонтовано шиберні затвори та фасонні частини в камерах №5 та №6.
- Облаштовано будівельні майданчики на правому та лівому березі р. Дніпро;
- Монтаж тимчасових мереж з електропостачання на правому та лівому березі р. Дніпро.
Наразі виконуються роботи:
- Влаштування камери № 5 та № 6;
- Влаштування системи водопониження тимчасового стволу К1-1.1;
- Влаштування системи водопониження камери № 5;
- Монтаж трубопроводу № 4 на лівому березі в районі камери № 6.
Зазначається, що реконструкція дюкерних переходів забезпечить стабільне транспортування стічних вод правобережної частини Києва на споруди Бортницької станції аерації, попередить екологічні ризики та збільшить пропускну спроможність трубопроводів за рахунок використання нових полімерних матеріалів з низьким коефіцієнтом тертя. Після реконструкції трубопроводи під Дніпром надійно слугуватимуть потребам міста ще 50 років.
Довідка. Дюкери – це сталеві трубопроводи великого діаметру, прокладені під Дніпром. Ними каналізаційні стоки з правобережної частини Києва транспортуються на споруди Бортницької станції аерації, що знаходиться на лівому березі Дніпра, для їх подальшого очищення. Під річкою прокладено 7 таких дюкерів діаметром 1,4 м (1400 мм). Чотири з них споруджені у 1966 році, два – у 1975 році, і ще один – у 1989 році. Їх довжина коливається від 890 до 995 м.
Нагадаємо, реконструкція дюкерних переходів через Дніпро стартувала у серпні минулого року.