У столиці скоротилася кількість маршруток приватних перевізників.
Як пояснили «Вечірньому Києву» у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА, порівняно з 2021 роком випуск на маршрути в цьому сегменті зменшився на третину. Причини цього різні: частина припинила бізнес у столиці. Крім того, дуже часто приватники порушують умови договору на перевезення укладені з містом.
Валентин Кульбако
«У 2023 році фахівці Служби перевезень здійснили понад 100 перевірок дотримання перевізниками умов укладених договорів про організацію перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі.
За результатами перевірок, при наявності порушень, приватним перевізникам були надіслані пропозиції щодо усунення порушень або повідомлення про розірвання умов договору. Зокрема з низкою приватних перевізників розірвали орієнтовно 20 договорів», — повідомив нашому виданню заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури Валентин Кульбако.
За його словами, основними порушеннями договорів було невиконання окремими перевізниками інвестиційних зобов’язань, тобто, не було оновлено рухомий склад на маршрутах. Також в ході перевірок встановили факт заміни перевізником типу рухомого складу на маршруті: транспортні засоби не відповідали умовам договору за параметрами, пасажиромісткістю, роком випуску тощо.
Крім цього, приватні перевізники порушували встановлені схеми руху, і такі факти документально зафіксовані. А ще змінювали кількість транспортних засобів на маршруті, зокрема зменшували, не мали дозвільної документації, застосовували додаткові трафарети, у салонах мали пошкоджені сидіння для пасажирів, декотрі не обслуговували маршрути тривалий час тощо.
«Наразі Департамент здійснює реорганізацію маршрутної мережі — закриває автобусні маршрути, що працюють в режимі маршрутних таксі та збільшує кількість рухомого складу на маршрутах КП „Київпастранс“», — пояснює Кульбако.
Він наголосив, що на сьогодні, КП «Київпастранс» не обслуговує автобусні маршрути загального користування, які працюють в режимі маршрутного таксі.
Разом з тим він зазначив, що увесь комунальний громадський транспорт обладнаний автоматизованою системою оплати проїзду, що зручно для пасажирів. В маршрутках приватних перевізників електронна оплата проїзду через валідатор не прижилася. Наприклад, у маршрутці №444 деякий час працював валідатор, але не так давно його відключили.
«Зазначу, що підключення рухомого складу автобусного маршруту № 444 до автоматизованої системи оплати проїзду (далі — АСОП) проводилось як експеримент, на обладнанні КП „ГІОЦ“ в тестовому режимі для збору інформації», — пояснює Валентин Кульбако.
Він поінформував, що 13 липня договір з перевізником ТОВ «Союз-Авто» на обслуговування маршруту № 444 «вул. Метрологічна — станція метрополітену «Звіринецька» було розірвано.
«Вечірній Київ» писав, що нині йде робота з планування нових маршрутів громадського транспорту по місту. Опрацьовується питання сполучення Харківського масиву з центром міста, а також поліпшення транспортного сполучення на масиві Осокорки.
Так у Києві вже працюють автобуси по трьох новим напрямкам: №25 — від станції «Київ-Волинський» до Національного музею історії України у II Світовій війні, №38 — від вулиці Метрологічна до станції метро «Деміївська», №44 — від вулиці Милославська до залізничної платформи «Лівий берег». Відкрили новий тролейбусний маршрут №36 від вулиці Північної до Чорнобильської.
Низку автобусних маршрутів у режимі маршрутного таксі закривають тому, що вони дублюють комунальний транспорт, вносяться також незначні зміни до маршрутів КП «Київпастранс» — автобусів та тролейбусів. І таким чином заміщають приватний транспорт.