Як розповів заступник голови КМДА Олександр Густєлєв, тестування електробусу на маршруті загального користування – важливий крок для міста, адже екологічний аспект при закупівлі транспорту сьогодні ігнорувати не можна.
За словами Олександра Густєлєва, зараз ідеться про електробус білоруського виробництва. Як виробникам електробусу, так і місту важливо подивитися: наскільки ефективно покаже себе електробус у роботі взимку за низької температури повітря.
Заступник голови КМДА підкреслив, що йде мова саме про тестування, а не про закупівлю зазначеної моделі електробусу і саме у цього виробника. Як відомо, всі закупівлі в місті відбуваються тільки за результатами відкритих конкурсних торгів.
У КМДА також зауважили, що це не перше тестове випробування електробусів у Києві. Минулого року в тестовому режимі курсував електробус китайського виробництва. Виробники електробусів тестують роботу машини в різних кліматичних умовах. Також Київ цікавий для випробування з огляду на рельєф міста.
Безперечними перевагами електробусів є їхня економічність в експлуатації і екологічність. Проте ціновий аспект треба теж враховувати. Наприклад, ціна цього електробусу становить близько 15 млн грн. Це більш ніж у два рази дорожче за схожий за параметрами дизельний автобус із двигуном Євро-5. Крім того, повноцінне впровадження електробусів на маршрути громадського транспорту столиці нерозривно пов’язано зі створенням дороговартісної інфраструктури, яку треба будувати “з нуля”. Це значне навантаження на міський бюджет”, – наголосив Олександр Густєлєв.
Але місто рухається в ногу з часом. І протягом 2021-2023 років заплановане поступове впровадження електробусів на маршрути “Київпастранс”, додав чиновник.