Перші випробування поромів на переправі Орлівка-Ісакча відбудуться в кінці вересня, повідомляє Пасажирський транспорт.
Орієнтовну дату запуску перших тестових рейсів поромів озвучили в Тулчі (Румунія) під час спільної робочої зустрічі української і румунської делегацій, присвяченій запуску поромної переправи.
В ході зустрічі назвали дату перших тестових рейсів поромів – 23 вересня. У тестах будуть брати участь всі задіяні сторони і структури – моряки на поромах, прикордонники та митні служби двох країн, представники місцевої влади румунського повіту Тулча і Одеської області.
Офіційна дата запуску поромної переправи “Орлівка-Ісакча” в експлуатацію – 1 листопада 2019 року.
Чому так довго?
З української сторони всі будівельні роботи завершені ще навесні 2019 року. Румунська сторона дещо загальмувала процес, але зараз делегація Румунії заявляє, що їхній забудовник Navrom Bac SRL Galati робить останні кроки для здачі об’єкта в експлуатацію. Зазначена дата тестових запусків відповідає недавнім обіцянкам завершити румунську частину проекту до середини вересня.
250 легкових авто на добу
Планується, що поромна переправа зможе пропускати близько тисячі вантажівок і 250 легкових авто на добу. Потенційний транспортний потік на переправі оцінюється в 170 тис одиниць транспорту в рік.
“Митниця поставила умову — на пункті пропуску повинна бути встановлена найсучасніша IT-система. Під час митного і прикордонного контролю номерний знак і вагу транспортного засобу будуть зчитувати автоматично”, – розповів ідеолог проекту Юрій Димчогло.
В робочому проекті передбачено будівництво другого причалу, а потенційно переправа може вийти на цілодобовий режим роботи.
За інформацією інвесторів проекту, автоперевізники чекають відкриття переправи для запуску маршрутів Одеса – Констанца і Ізмаїл – Тульча.
Чим важливий цей об’єкт?
Після того, як пункт паромної переправи “Орлівка-Ісакча” буде здано в експлуатацію, це буде найсучасніший пункт пропуску в країні, який відкриє найкоротший шлях для вантажоперевізників з Одеси до причорноморських регіонів Болгарії, Румунії та Туреччини. Разом з реконструкцією траси Одеса-Рені, переправа відкриває транспортний коридор Україна-Південна Європа.
На даний момент Україна та Румунія мають 187 кілометрів кордону по Дунаю, але не мають жодного мосту або поромної переправи, тож на даний момент до Румунії можна дістатися тільки через Молдову. Для цього було вирішено побудувати поромну переправу, яка з’єднає дві держави.